قوس 08, 1399 18:36 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و افغانستان بر همکاری مشترک دربخش کشاورزی
    تاکید ایران و افغانستان بر همکاری مشترک دربخش کشاورزی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان طی دیدار با وزیر کشاورزی و دامداری این کشور در باره مسائل مرتبط در حوزه کشاورزی و دامداری افغانستان تبادل نظر و دو طرف بر همکاری‌های فنی و مشترک تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری ، بهادر امینیان امروز با انوارالحق احدی وزیر کشاورزی افغانستان دیدار و دو طرف در باره ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی و همکاری بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

امینیان با اشاره به توانایی ایران در بخش‌های فنی و ظرفیت‌سازی، گفت که کشورمان آماده همکاری با افغانستان است و این ظرفیت در نهادهای علمی‌ جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

انوارالحق احدی نیز پیشنهادهایی را در بخش توسعه دامداری ارائه و ابراز امیدواری کرد که ایران در آن بخش‌ها همکار افغانستان باشد.

وی پیشنهاد کرد که یک کمیته‌ فنی ایجاد شود تا طرحی را در بخش روابط کشاورزی، همکاری‌های فنی و تجارتی میان دو کشور ارائه کند.

همچنین در این دیدار، دو طرف درباره بازار مصرفی ایران و افغانستان برای محصولات کشاورزی تولید دو کشور همسایه تبادل نظر کردند و پیشنهاد شد که صادرات محصولات کشاورزی افغانستان از استان‌های فراه، هرات و نیمروز به ایران صورت گیرد.

روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان طی ۲۰ سال گذشته رو به گسترش بوده است. سال گذشته ایران به بزرگترین شریک بازرگانی افغانستان مبدل شد و افغانستان بیشترین واردات را از جمهوری اسلامی ایران داشت.

کلیدواژه