قوس 11, 1399 14:47 Asia/Kabul
  • ترور شهید فخری زاده مرتبط با آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان
    ترور شهید فخری زاده مرتبط با آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان

استاد دانشگاه افغانستان به ترور دانشمند هسته‌ای ایران با برنامه از پیش تعیین شده آمریکا، اسراییل و عربستان اشاره کرد.

به گزارش رادیودری، دکتر «عبدالطیف نظری» استاد دانشگاه و کارشناس امور بین الملل گفت: ریشه ترور دکتر محسن فخری زاده را می‌توان به برخی تحرکات اخیر سه جانبه آمریکا، عربستان و اسراییل در فاصله دو ماه مانده به پایان ریاست جمهوری ترامپ همچنین خبر‌هایی مبنی بر سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان مرتبط دانست.

این کارشناس مسایل  سیاسی افغانستان  تصریح کرد؛ برنامه‌های هسته‌ای و دفاعی ایران به سطحی از ارتقای ساختاری دست یافته است که فقدان برخی چهره‌ها، آن را متوقف نمی‌کند، چنانچه رشد برنامه موشکی پس از ترور سردار تهرانی‌مقدم با سرعت بیشتر تداوم یافت.

این استاد دانشگاه افغانستان همچنین افزایش تنش‌های منطقه‌ای میان جبهه مقاومت و آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه را از دیگر تبعات این ترور عنوان کرد.

عناصر تروریستی  جمعه  خودروی حامل  رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران  را هدف  حمله قرار داده و فخری زاده  را به شهادت رساندند.

تاکنون بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، ترکیه، پاکستان، مالزی و اندونزی  نیز ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرده اند.

کلیدواژه