قوس 15, 1399 10:27 Asia/Kabul
  • تطبیق واکسن کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی
    تطبیق واکسن کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی

اشرف غنی با نشر خبر نامه ای اعلام کرد که مرحله اول واکسن کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی تطبیق می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای نوشته است که مرحله‌ی اول واکسین کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی تطبیق می‌شود.

این موضوع را رییسان بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی روز پنج‌شنبه، ۱۳ قوس در یک گفت‌وگوی مجازی از طریق آنلاین با رییس‌جمهور اشرف غنی مطرح کرده است.

ارگ افزوده است که در مقابل (مسئولان متذکره از تعهد مالی جامعه‌ی جهانی در زمینه‌ی تمویل مرحله‌ی اول واکسین کوید۱۹ که قرار است از سوی حکومت افغانستان به کمک بانک جهانی تطبیق شود، خبر دادند )

گفتنی است که ، در مرحله‌ی نخست مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، قرار است ۲۰ تا ۴۰ درصد برنامه‌ی واکسین در افغانستان تطبیق شود.

رئیس جمهور غنی ضمن قدردانی از تعهدات آنان گفته است که ، مبارزه با موج دوم ویروس کرونا از اولویت‌های عمده‌ی حکومت افغانستان است.

موج دوم ویروس کرونا در تاریخ ۲۸ عقرب اعلام شد وبه گفته وزیر صحت عامه در موج دوم کرونا در کشور ممکن است بیش از ده میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شوند.

تعداد رسمی مبتلایان ویروس کرونا در کشور هم‌اکنون به ۴۷ هزار و ۳۸۸ نفر می‌رسد. از جمع این تعداد مبتلا، یک‌هزار و ۸۴۷ نفر جان باخته‌اند.

 

کلیدواژه