حذف نام اعضای طالبان از لیست سیاه محور دیدار خلیلزاد و ملابرادر در قطر
(last modified 1399-09-16T05:57:04+00:00 )
قوس 16, 1399 10:27 Asia/Kabul
  • حذف نام اعضای طالبان از لیست سیاه محور دیدار خلیلزاد و ملابرادر در قطر
    حذف نام اعضای طالبان از لیست سیاه محور دیدار خلیلزاد و ملابرادر در قطر

در دیدار زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با ملابرادر؛ معاون سیاسی طالبان در مورد سرنوشت زندانیان طالبان و حذف نام اعضای این گروه از فهرست سیاه رایزنی شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، محمد نعیم وردک؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی نوشت ، خلیلزاد شب گذشته (شنبه، ۱۵ قوس) با ملا برادر و شماری دیگر از اعضای این گروه دیدار کرده‌است.

وردک می‌گوید، در این دیدار در مورد «اهمیت توافقنامه انجام شده میان دو طرف گفتگو شده ‌است».

او نوشت ، بحث در مورد سرنوشت زندانیان باقیمانده ی طالبان و حذف نام‌های اعضای ا‌ین گروه از لیست سیاه نیز محور گفتگوی خلیلزاد و ملابرادر بوده است.

خلیلزاد در حال انجام دور تازه از سفرهایش در مورد صلح افغانستان است.

 سفر خلیلزاد در حالی انجام می‌شود که مذاکرات قطر وارد مرحله تازه شده‌است و طرف های مذاکره‌کننده پس از ماه‌ها چانه‌زنی واختلاف، اخیرا در مورد طرزالعمل مذاکرات به توافق رسیده‌اند و در حال حاضر رایزنی در مور ترتیب اجندا جریان دارد.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که دو روز قبل، گزارش‌هایی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی (پهباد) در ولایت هلمند منتشر شد که براثر آن شماری از "غیرنظامیان افغان " کشته شدند.

طالبان حمله هوایی نیروهای امریکایی به هلمند را نقض آشکار توافقنامه دوحه میان این گروه و امریکا خوانده و هشدار داده که این گونه حملات "می‌تواند حملات تلافی‌جویانه را برانگیزد و تنش‌ها را افزایش دهد."

کلیدواژه