قوس 17, 1399 15:45 Asia/Kabul
  • مخالفت پارلمان افغانستان با درخواست آمریکا برای رهایی7 هزار زندانی دیگر طالبان
    مخالفت پارلمان افغانستان با درخواست آمریکا برای رهایی7 هزار زندانی دیگر طالبان

مجلس افغانستان با درخواست سفارت آمریکا مبنی بر رهایی 7 هزار زندانی دیگر طالبان ابراز نگرانی و به شدت با آن مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان در نشست امروز دوشنبه (17 قوس) این مجلس  درخواست سفیر آمریکا برای رهایی 7 هزار زندانی دیگر طالبان  را باعث گسترش افراطیت و تقویت صفوف طالبان خواند و به شدت با آن مخالفت کرد.

 رحمانی تاکید کرد، "امیدواریم که مثل گذشته بدون پیشرفت در مذاکرات و توافق طالبان روی آتش‌بس زندانیان این گروه رها نشوند."

علی اکبر جمشیدی عضو کمیسیون امور دفاعی مجلس نیز در این خصوص گفت که بحث رهایی 7 هزار زندانی طالبان در حالی از سوی سفارت آمریکا مطرح شده که هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته است.

این در حالی است که راس ویلسن، دیروز یک‌شنبه (16 قوس) در یک کنفرانس خبری در جهت فریب افکار عمومی و تحریک  مردم افغانستان گفت:آزادی این عده از اعضای طالبان از مفاد توافقنامه امریکا - طالبان در قطر است.

این درحالیست که اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان پیش ازاین گفته بود دولت به تعهدات خود درخصوص ازادی بیش از 5هزار زندانی طالبان براساس  این توافقنامه عمل کرده است اما حالا  باید این گروه با آتش بس  در این کشور موافقت کند که متاسفانه تاکنون حملات، انفجارهای پیاپی و کشتار مردم ازسوی این گروه  همچنان ادامه دارد.

این اظهارات مداخله جویانه امریکا در امور داخلی افغانستان در حالیست که  امریکا عامل اصلی ناامنی، بی ثباتی، جنگ و گسترش تروریسم در افغانستان است و چون توانایی مبارزه با این گروه را ندارد و  در جنگ 20 ساله این کشور شکست خورده،  قصد دارد با  تحت فشار گذاشتن دولت اشرف غنی، طالبان رادر سهم  75درصدی قدرت  در افغانستان شریک کند که این کشور با این میزان سهم  مخالف است.

 

 

کلیدواژه