قوس 17, 1399 18:06 Asia/Kabul
  • خیمه تحصن کنندگان بامیان با حضور والی جمع شد+تصاویر
    خیمه تحصن کنندگان بامیان با حضور والی جمع شد+تصاویر

خیمه تحصن کنندگان بامیان، بعد از حضور والی و برخی از بزرگان این ولایت جمع گردید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ علا رحمتی والی بامیان در نشستی که از سوی بزرگان محلی این ولایت به هدف جمع‌کردن خیمهٔ اعتراضی شماری از فعالان مدنی و ستاد دادخواهی برای قربانیان ۴قوس راه اندازی شده است، می گوید؛ تاکنون در دو انفجار مرگبار که در تاریخ ۴قوس در شهر بامیان رخ داد ، ۵تن از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

وی همچنین افزود: چهار تن این متهمان برای تحقیقات به کابل فرستاده شدند، متهم پنجم عصر روز گذشته از نیروهای امنیتی از شهر بامیان بازداشت شد و متهم ششم تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد.

آقای رحمتی افزود : تحقیقات بخش های امنیتی از افراد متهم نشان می‌دهد که ردپای شبکهٔ حقانی در انفجار های مرگبار شهر بامیان دیده می‌شود.

والی بامیان بیان داشت: بر بنیاد این تحقیقات ۳میلیون ۵۰۰هزار افغانی به حساب یکی از متهمان وارد شده است.

از سوی خیمهٔ اعتراضی بامیانی ها پس از ۱۳روز اعتراض و تحصن با پادرمیانی بزرگان محلی این ولایت جمع شد.

خیمه نشینان معترض با نشر قطع‌نامه ۵مادهٔ از حکومت محلی این ولایت خواستار تأمین امنیت و محاکمهٔ عاملان انفجار های خونین در این ولایت شده اند.

خیمهٔ اعتراضی از سوی شماری از فعالان مدنی، بزرگان محلی، احزاب سیاسی و چهره های جهادی بامیان پس از رویداد های خونین ۴قوس در مرکز این ولایت در نزدیکی دفتر والی بامیان برپا شد، معترضان مقام های محلی این ولایت را در پیوند به این انفجار های مرگبار، به بی‌توجهی متهم کرده اند.

کلیدواژه