قوس 17, 1399 18:51 Asia/Kabul
  • آتش بس مهمترین گزینه در مذاکرات صلح برای مردم
    آتش بس مهمترین گزینه در مذاکرات صلح برای مردم

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: در موارد مورد بحث مذاکرات صلح با گروه طالبان، برقراری آتش‌بس برای مردم افغانستان مهم‌ترین مسأله است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در نشست خبری گفت: برقراری آتش بس در کشور از خواسته‌های اساسی مردم و دولت افغانستان و جامعه‌ی جهانی بوده است.

وی افزود: انتظار ما (دولت افغانستان)، مردم و جامعه‌ی جهانی از طالبان در چند ماه گذشته فقط یک مورد بوده که آن قطع خشونت‌ها و پذیرفتن پیشنهاد جامعه‌ی جهانی و مردم افغانستان برای آتش‌بس است . امروز هم خواست اصلی مردم افغانستان، این است که در این روند ما پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: پیشرفت در روند صلح زمانی ممکن می‌شود که طالبان خواست برقراری آتش‌بس را بپذیرند.

 صدیقی خاطر نشان ساخت: پذیرش آتش‌بس از سوی این گروه به معنای از بین‌ رفتن طالبان نمی‌باشد، بلکه به معنای تعهد این گروه در روند صلح است.

این درحالی است که هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان پس از حدود دو ونیم ماه مذاکره به تازگی روی طرزالعمل مذاکرات به توافق رسیده و بحث‌ها روی آجندای مذاکرات را آغاز کرده‌اند.

کلیدواژه