اعتراض مردم ولایت غور از بی توجهی دولت به ولسوالی های تحت محاصره طالبان+صوت
(last modified 1399-09-18T06:48:55+00:00 )
قوس 18, 1399 11:18 Asia/Kabul

شهروندان ولایت غور در غرب افغانستان با راه اندازی تجمعی اعتراضی خواهان اجرایی شدن عملیات پاکسازی از سوی نیروهای امنیتی به منظور رفع محاصره چند ساله ولسوالی های این ولایت شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، منابع مردمی در ولایت غور می‌گویند، ولسوالی‌های چهارسده، پسابند و دولینه از چند سال به این سو در تحریم اقتصادی گروه طالبان قرار دارند.

 شهروندان ولسوالی چهارسده در یک گردهمایی خواستار توجه دولت به این ولسوالی شدند و وضعیت زندگی مردم این منطقه را وخیم توصیف کردند.

حسن حکیمی از شهروندان غور و تحلیلگر امور این ولایت در گفتگو با رادیو دری تصریح کرد: ولسوالی چهارسده از سه سال به این طرف در تحریم طالبان قرار دارد و مردم با مشکلات جدی در بخش‌های صحی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حکیمی با بیان اینکه مردم در این ولسوالی در محرومیت بالایی به سر می‌برند و سالانه کوچکترین خدمات مفید دولتی هم برای آنها انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ساکنین ولسوالی‌های دولینه و پسابند هم با همین مشکلات روبرو هستند و راه‌های مواصلاتی به مرکر غور از چند سال به این طرف به روی آنها بسته است.

این کارشناس محلی اظهار داشت: اگرمردم در این ولسوالی ها مواد اولیه مصرفی خود را از کشاورزی  به دست نیاورند خطر مرگ آنان را تهدید میکند.

جزئیات بیشتر در گزارش محمدی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه