قوس 19, 1399 14:25 Asia/Kabul
  • مخالفت شماری از نمایندگان مجلس افغانستان با تغییر در ساختار وزارت معارف
    مخالفت شماری از نمایندگان مجلس افغانستان با تغییر در ساختار وزارت معارف

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان با امضای طوماری خواهان ابقای معاونت تعلیمات اسلامی در ساختار وزارت معارف (آموزش و پرورش) این کشور شدند.

به گزارش رادیودری، این نمایند‌گان هم‌چنان مخالفت شان را با طرح این وزارت، مبنی بر انتقال پایه های اول تا سوم مدارس به مساجد اعلام کردند.

حذف معاونت تعلیمات اسلامی از ساختار وزارت معارف، اخیرا واکنش‌هایی را در شبکه‌های مجازی به دنبال داشته است؛ اما وزارت معارف اعلام کرده است که این ساختار حذف نشده است.

رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف افغانستان روز دوشنبه گفته بود، در ساختاراداری وزارت معارف، تغییراتی را به وجود آورده که هدف از آن، انسجام و تقویت مدیریت نظام معارف است و در نتیجه‌ی این تغییرات، معاونت تعلیمات اسلامی و تعلیمات عمومی، هر دو تحت نظر وزارت معارف (آموزش و پرورش) درآمد.

پیش از این نیز، حدود 160 نماینده مجلس در نامه ای به رئیس پارلمان گفته بودند، به دلیل لغو معاونت اسلامی از ساختارمعارف، به وزیر پیشنهادی دولت برای  این وزارت  رای نخواهند داد.

نمایندگان مجلس هفته گذشته به رنگینه حمیدی وزیر پیشنهادی مجلس، رای تایید ندادند و او موفق نشد تا به عنوان وزیر معارف تعیین شود.

کلیدواژه