قوس 20, 1399 16:26 Asia/Kabul

اداره ولایتی ننګرهار از نیروهای امنیتی که از قید طالبان رها شده اند قدردانی نمود

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، ضیا الحق امر خیل والی ننګرهار در مراسمی که به همین مناسبت درولایت ننگرهار برګزارشده بود ګفت : از سربازانی که در تبادله اسیران با ګروه طالبان از قید آن ګروه رها شده بودند تقدیر بعمل آمد

وی  ګفت: در نتیجه تفاهمنامه ای بین ګروه طالبان و امریکا در قطر پنج هزار زندانی طالبان از زندانهای حکومت افغانستان آزاد شدند که درمقابل طالبان یک هزار زندانی نیروهای امنیتی افغانستان را رها نمود که از میان آنها ۱۷۴ تن از نیروهای امنیتی رها شده از ولایات شرقی می باشند.

قدردانی از نیروهای امنیتی آزاد شده از قید طالبان در ولایت ننگرهار

ضیا الحق امر خیل ګفت  نیروهای امنیتی که در دفاع از کشور قربانی میدهند بر حکومت و مردم لازم است از قربانیهای آنان تقدیر بعمل اورد.  والی ننګرهار همچنان ګفت در صورتیکه در جریان مذاکرات بین طالبان وحکومت  زندانیان دیګر طالبان از زندانهای حکومت رها شوند باید یک تضمین معتبر موجود باشد. به ګفته ای موصوف از جمله پنج هزار زندانی طالبان که از زندان رها شدند تعدادی زیادی انان دوباره به جبهات جنګ برګشتند. ګفتنی است که بر اساس به اصطلاح تفاهمنامه بین طالبان وامریکا که در دوحه پایتخت قطر به امضا رسیده هفت هزار زندانی دیګر طالبان از زندانهای حکومت افغانستان  رها شوند اما حکومت در واکنش به ان ګفته است که آزادی زندانیان به تصریح پروسه صلح وتامین اتش بس هیچ کمک نخواهد کرد.

کلیدواژه