قوس 21, 1399 17:27 Asia/Kabul
  • اروپا: خشونت در افغانستان افزایش یافته است
    اروپا: خشونت در افغانستان افزایش یافته است

هیات اتحادیه اروپا در سازمان ملل در مورد نشست مجمع عمومی این سازمان در مورد افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا افزایش خشونت‌ در افغانستان را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، هیات اتحادیه اروپا در سازمان ملل در مورد نشست مجمع عمومی این سازمان در مورد افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا افزایش خشونت‌ در افغانستان را به شدت محکوم می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنان خواستار اعلام فوری آتش بس و پایان خشونت‌های بی معنی در افغانستان شده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آماده است که «اروپا و کشورهای عضو افزایش خشونت‌های وحشت‌ناک را در افغانستان به شدت محکوم کرده و خواستار برقراری آتش بس فوری، دایمی و جامع است»

اتحادیه اروپا گفته است که فرصت تاریخی برای صلح وثبات در افغانستان بوجود آمده است.

اروپا تاکید کرده است که طالبان به حملات مرگبار خود در سراسر کشور از جمله شهرها که باعث تلفات غیرنظامی می‌شوند، ادامه داده که این موضوع قابل قبول نیست. 

این نهاد تاکید کرد: افزایش خشونت برخلاف تعهد طالبان برای صلح در افغانستان است. رهبران این کشور را مردم انتخاب کرده و قطعا افرادی که مسئول تلفات غیرنظامیان هستند قادر نخواهند بود رهبری افغانستان و همچنین دوستی خوبی برای جامعه جهانی شوند .

این اتحادیه همچنان هشدار داده است کمک‌های آنان مربوط و متکی به پیشرفت‌ها در روند صلح افغانستان است.

این در حالی است که خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته است و شهروندان کشور شاهد انفجار ماین‌های مغناطیسی و قتل های هدفمند است. 

کلیدواژه