قوس 22, 1399 13:14 Asia/Kabul
  • کمک ۸۵ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان
    کمک ۸۵ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی روز شنبه اعلام کرد که هیات مدیره این بانک دو بسته کمک مالی بلاعوض به ارزش ۸۵ میلیون دلار را برای مبارزه با آثار منفی کرونا به افغانستان تصویب کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، بانک جهانی روز شنبه اعلام کرد که هیات مدیره این بانک دو بسته کمک مالی بلاعوض به ارزش ۸۵ میلیون دلار را برای افغانستان تصویب کرده است.

طبق اعلام بانک جهانی، این بسته‌های کمکی بخشی از بسته ۳۹۳ میلیون دلاری کمک‌های بانک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان است که به منظور کاهش تاثیرات منفی کووید-۱۹ و بهبود دسترسی به آب پاک، بهداشت و تقویت خدمات عامه به مصرف خواهد رسید.

بانک جهانی گفته است که شیوع ویروس کووید-۱۹ باعث بروز مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شده است و در حالی‌که مردم افغانستان هم‌زمان با شیوع این بیماری و جنگ مواجه‌اند، بسیاری از خانواده‌ها که به درآمدهای روزانه (کارهای روزمزد) وابسته هستند، دسترسی کم و یا هیچ دس‌رسی به آب پاک آشامیدنی، بهداشت و خدمات بهداشتی ندارند.

طبق اعلام بانک جهانی، ۵۰ میلیون دلار کمک مالی تازه از سوی اداره توسعه بین‌المللی برای پروژه تهیه آب آشامیدنی، بهداشت و حمایت‌های ساختاری در افغانستان اختصاص داده شده است.

بانک جهانی گفته است که رقم مجموعی این کمک مالی از جمله ۱۵۰ میلیون دلار کمک از سوی صندوق بازسازی افغانستان به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

هم‌چنان ۳۵ میلیون دلار کمک مالی بلاعوض از سوی اداره توسعه بین‌المللی برای برنامه ملی میثاق شهروندی افغانستان اختصاص داده شده است.

هدف این پروژه بهبود دست‌رسی مردم به زیرساخت‌های اساسی، حمایت‌های اضطراری و فراهم‌سازی خدمات اجتماعی برای جوامع روستایی و شهری از طریق تقویت شوراهای انکشافی محلی خوانده شده است.

کلیدواژه