قوس 23, 1399 11:25 Asia/Kabul

پس از افتتاح قطعه سوم خط آهن خواف – هرات که با کمک‌ جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان ساخته شده، کار ساخت فاز نخست قطعه چهارم این خط آهن از سوی مسئولان راه‌آهن افغانستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، محمد یما شمس رئیس راه آهن جمهوری اسلامی افغانستان گفت: قطعه سوم خط آهن خواف-هرات از منطقه شمتیغ در خاک جمهوری اسلامی ایران تا ایستگاه روزنک در ولسوالی غوریان هرات به طول 62 کیلومتر و با هزینه بیش از 75 هزار دلار با کمک‌های جمهوری اسلامی ایران ساخته شده که پس از آن کار ساخت فاز نخست قطعه چهارم به طول 43 کیلومتر در ولایت هرات آغاز شد و قرار است نزدیک به 9 ماه دیگر این فاز به اتمام برسد که با هزینه 55 میلیون دلار از بودجه دولت افغانستان ساخته خواهد شد.

وی افزود: در کنار آغاز به کار فاز نخست خط آهن خواف- هرات، کارهای طرح و تدارکاتی ساخت فاز دوم قطعه چهارم در آغاز سال جدید با هزینه 65 میلیون یورو با کمک‌های کشور ایتالیا آغاز خواهد شد.

وی همچنین گفت: با افتتاح قطعه سوم خط آهن در هرات اولین محموله صادراتی افغانستان که 570 تن مواد کشاورزی، مس است به کشورهای ترکیه، اروپا و برخی از کشورهای عربی انتقال یافت که با تکمیل قطعه چهارم میزان صادرات و واردات از این پروژه عظیم به 6 میلیون تن خواهد رسید.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی خبرنگار رادیودری از هرات:

کلیدواژه