قوس 23, 1399 15:47 Asia/Kabul
  • ترور یک قاضی در کابل
    ترور یک قاضی در کابل

پلیس پایتخت افغانستان گفت مهاجمان قبل از ظهرروز یکشنبه یک قاضی به نام حبیب‌الله را در منطقه کارته نو کابل با شلیک گلوله کشتند.

به گزارش رادیو دری؛ فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل می‌گوید که این دادستان حبیب‌الله نام داشت و حوالی ساعت 8:30 صبح امروز از سوی افراد ناشناس در منطقه کارته نو از مربوطات ناحیه هشتم شهر کابل کشته شده‌است.

آقای فرامرز بیان داشته که بررسی‌های پولیس در مورد این رویداد آغاز شده است.تا هنوز فرد و یا گروهی مسوولیت این را برعهده نگرفته؛ اما پیش از این حکومت، طالبان را مسوول ترورها در کابل و سراسر کشور اعلام کرده‌است.

در چند ماه گذشته این چهارمین دادستان است که در کابل ترور می‌شود. پیش از این در دو رویداد جداگانه دو دادستان نظامی و یک دادستان غیر نظامی در پایتخت ترور شده‌اند.امرالله صالح گفته که طرحی را برای امنیت کارمندان دولتی به ویژه دادستان‌ها در کابل روی دست دارد.در همین حال، دادستانی کل کشور نیز گفته:" با تأسف و سوگ فراوان، صبح امروز یک‌شنبه 23 قوس 1399؛ سارنپوه عبدالحبیب یوسفزی رئیس پیشین سارنوالی نظارت بر تنفیذ احکام و عضو فعلی ریاست تحقیق جرایم، حین رفتن به‌سوی وظیفۀ مقدس خویش؛ در ساحۀ کارتۀ نو حوزۀ هشتم شهر کابل، توسط افراد مسلح ناشناس، مورد سوءقصد قرار گرفته و به شهادت رسیده است".

آقای یوسف زی دارای تحصیلات تخصصی و عالی تا سطح ماستری در رشتۀ جزا و جرم شناسی بوده و از جملۀ کادرهای اکادمیک و برجستۀ دادستانی کل بود. ایشان از سال 1367 خورشیدی تا حالا در بخش‌های مهم لوی‌سارنوالی، از جمله ریاست سارنوالی نظارت برتنفیذ احکام این اداره صادقانه انجام خدمت نموده و کارنامۀ درخشان و ماندگاری از خود به‌جای گذاشته است که ورد زبان هر یک از کارمندان این اداره می‌باشد.

دادستانی کل کشور، انجام چنین اعمال را هدف قرار دادن صدای عدالت و دستان قدرتمند قانون شمرده و این عمل‌را خلاف ارزش‌های دین مقدس اسلام و انسانیت دانسته و تأکید کرده که چنین اعمال خصمانه، کوچک‌ترین خللی را بر ارادۀ استوار و انجام رسالت مقدس این اداره در راستای تأمین عدالت و حاکمیت قانون وارد نخواهد کرد. کارکنان لوی سارنوالی تحت هر شرایط، با عزم راسخ، آمادۀ خدمت‌گزاری به مردم شرافتمند و عزتمند افغانستان می‌باشند.

کلیدواژه