کرونا در افغانستان؛ شناسایی 211 مبتلای جدید و فوت 4 نفر
(last modified Mon, 14 Dec 2020 11:59:03 GMT )
قوس 24, 1399 16:29 Asia/Kabul
  • کرونا در افغانستان؛ شناسایی 228 مبتلای جدید و فوت 15 نفر
    کرونا در افغانستان؛ شناسایی 228 مبتلای جدید و فوت 15 نفر

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۱۴۴۲ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا را بررسی کرده است که نتایج آزمایش ۲۱۱ نمونه‌ی آن مثبت تشخیص شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۱۴۴۲ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا را بررسی کرده است که نتایج آزمایش ۲۱۱ نمونه‌ی آن مثبت تشخیص شده است.

این تعداد موارد مثبت کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، بامیان، قندوز، پروان، نیمروز، غزنی، لوگر، میدان‌وردک، هلمند، لغمان، کنر، کاپیسا، پنجشیر و فاریاب به ثبت رسیده است.

با ثبت این رویدادها، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از نخستین روز شیوع این ویروس تاکنون به ۴۹ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است.

براساس آمار وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته چهار مورد مرگ ناشی از کرونا در کشور به ثبت رسیده است، یک نفر در هرات، یک نفر در بلخ، یک نفر در بدخشان و یک نفر دیگر در لغمان به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

شمار مجموعی فوتی‌های ناشی از بیمار کووید۱۹ در افغانستان تا امروز به یک‌هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافته است.

همچنان، در یک شبانه‌روز گذشته ۲۶ بیمار کووید۱۹ در افغانستان بهبود یافته‌اند. ۲۴ نفر در کابل و دو نفر دیگر در قندهار پس از ابتلا به کووید۱۹، بهبود یافته‌اند.

به این ترتیب، شمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در افغانستان به ۳۸ هزار و ۴۱۰ نفر افزایش یافته است.

کلیدواژه