قوس 26, 1399 14:45 Asia/Kabul
  • تاکید « عبدالله عبدالله» بر ادامه مذاکرات صلح افغانستان
    تاکید « عبدالله عبدالله» بر ادامه مذاکرات صلح افغانستان

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، ادامه مذکرات صلح این کشور را تا رسیدن به نتیجه مطلوب به منظور پایان جنگ و درگیری، خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «عبدالله عبدالله» امروز (چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی در کابل در واکنش به درخواست «محمد اشرف غنی»  رئیس جمهوری افغانستان مبنی برگزاری مذاکرات صلح در داخل این کشور گفت: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع آغاز دور بعدی گفت‌وگو شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: هرچند ترجیح می دهد که مذاکرات صلح در افغانستان برگزارشود تا مردم این کشور بتوانند در آن دخیل باشند.

«عبدالله عبدالله» خاطرنشان کرد: اعضای هیأت مذاکره کننده دولت این کشور به افغانستان بازگشتند و امروز با آنها دیدار خواهد داشت.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، اخیرا ضمن تاکید بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در داخل خاک این کشور گفت: از این طریق هزینه‌ها کاهش یافته و از تاثیرات خارجی بر روند صلح نیز جلوگیری می‌شود.

 گروه طالبان هم پیشنهاد رییس جمهوری این کشور را مبنی برگزاری محل مذاکرات صلح در کابل به جای قطر، رد کرد.

 تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، روند مذاکرات به‌ دلیل نیاز به «مشورت بیشتر درباره دستورکار مذاکرات» تا 16 جدی‌ به تعویق افتاده است.

کلیدواژه