قوس 26, 1399 14:40 Asia/Kabul

کمپاین سرشماری معتادین در بلخ امروز چهارشنبه آغاز گردید که هدف آن معلوم کردن شمار معتادین در بلخ عنوان گردیده است. این در حالی است که در کنار مردان، شماری از زنان معتاد نیز در بلخ در بالای کثافات و قبرستان‌ها در وضعیت بدی زندگی به سر می‌برند.

به گزارش رادیو دری عصمت الله کریمی، ناظم ولایتی مراکز اعتیاد در بلخ، گفت: کمپاین سرشماری از معتادین خیابانی یا بی سرپناه امروز چهارشنبه (26 قوس) آغاز شده که ممکن تا یک هفته آینده ادامه یابد.

وی، هدف از سرشماری را معلوم شدن آمار معتادین در بلخ و فراهم کردن مراکز درمانی برای آنان عنوان کرد.

به گفته‌ی ناظم ولایتی مراکز معتادین بلخ، تا به حال سرشماری دقیقی از معتادین در بلخ صورت نگرفته است، اما بر اساس احصائیه‌ی سال 2012 میلادی، 120 هزار مصرف‌کننده و 4 هزار معتاد در بلخ زندگی می‌کنند.

کریمی، تاکید کرد که در حال حاضر 4 مرکز درمانی با ظرفیت 300 بستر در بلخ وجود دارد که طی سال گذشته 1550 معتاد تحت درمان قرار گرفته بودند.

معتادین در بلخ، 45 روز تحت درمان قرار می‌گیرند که پس از آن شفایاب می‌گردند؛ اما شمار زیاد آنان پس از تداوی، دوباره به اعتیاد رو می‌آروند.

ناظم ولایتی مراکز معتادین بلخ، علت رو آوردن دوباره معتادین به مواد مخدر را، دسترسی آسان به مواد، ناامنی، فقر، نبود کار و عدم آگاهی مردم در مورد ضرر این مواد قلم داد می‌کند.

توضیحات بیشتر را در گزارش همکارمان کاظم حیدری بشنوید :

 

کلیدواژه