قوس 29, 1399 08:57 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی روسیه از گسترش فعالیت داعش از افغانستان به آسیای مرکزی
    ابراز نگرانی روسیه از گسترش فعالیت داعش از افغانستان به آسیای مرکزی

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش از افغانستان به آسیای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، "آنا یوستیگنیوا" معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت با بیان مطلب مذکور اعلام کرد گروه تروریستی داعش پشت بسیاری از حملات بزرگ در افغانستان بوده و در تدارک گسترش فعالیت‌های تروریستی در آسیای مرکزی است. 

یوستیگنیوا افزود افغانستان بطور مرتب مورد حملات تروریستی قرار می‌ گیرد که متأسفانه در سال‌های اخیر به یک مسئله روزمره تبدیل شده است و این مدرک دیگری بر وجود عناصر تروریستی مختلف در آن کشور است.

نمایندگی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی از گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش به آسیای مرکزی ابراز نگرانی کرده که پیش از این نیز مسکو بارها واشنگتن را به حمایت اطلاعاتی، تسلیحاتی و تدارکاتی از گروه تروریستی داعش متهم کرده است.

روسیه، پیش از این بارها نیروهای آمریکایی را به تلاش جهت ایجاد پایگاهی برای گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان متهم کرده بود تا از این طریق ناامنی ‌ها را به آسیای مرکزی گسترش دهند.

مردم  افغانستان نیروهای آمریکایی را مسئول جنگ و ادامه بحران در کشورشان می‌ دانند.

با شکست گروه تروریستی داعش درعراق و سوریه، آمریکا، غرب و برخی از کشورهای عربی بازمانده‌ های این گروه را به افغانستان منتقل کرده اند تا از آنها به نفع برنامه های منطقه ای خود استفاده کنند.

 

کلیدواژه