قوس 30, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • درخواست حزب کنگره ملی افغانستان برای پایان حضور آمریکا در منطقه
    درخواست حزب کنگره ملی افغانستان برای پایان حضور آمریکا در منطقه

دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان با بیان اینکه کشورهای منطقه باید برای خروج آمریکا متحد شوند، گفت:واشنگتن باید به حضور نظامی و اشغالگری خود در کشورهای منطقه پایان دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از ایرنا ، عبدالطیف پدرام  افزود : حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در کشورهای منطقه و بویژه افغانستان غیرقابل قبول است و باید کشور را ترک کنند.

دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان با بیان اینکه پس از تاخت و تاز آمریکا در کشورش، ستم های زیادی به مردم این سرزمین وارد شد، تاکید کرد، مردم افغان سالها علیه اشغالگران مبارزه کرده اند و پس از این نیز به مبارزه ادامه می دهند .

پدرام گفت، آمریکایی ها را باید با روش نرم افزاری از منطقه بیرون کرد، اما اگر نشد، باید از طریق سخت افزاری با آنها مقابله شود .

دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان تداوم تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نیز غیرقانونی، قلدرمآبانه و یک جانبه دانست و افزود، ایران همانطور که تاکنون از همه فشارها سربلند بیرون آمده پس از این هم، فشارها تاثیری در مردم این کشور نخواهد داشت.

عبدالطیف پدرام در ادامه با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی مردم افغانستان خاطرنشان کرد که یک فرهنگ عظیم پشتوانه این کشور است و نیازی به فرهنگ بیگانه ندارد .

کلیدواژه