برگزاری جلسه فوق العاده کابینه دولت افغانستان تحت ریاست اشرف غنی
(last modified 1399-10-01T08:44:45+00:00 )
جدی 01, 1399 13:14 Asia/Kabul
  • برگزاری جلسه فوق العاده کابینه تحت ریاست رئیس جمهوری افغانستان
    برگزاری جلسه فوق العاده کابینه تحت ریاست رئیس جمهوری افغانستان

جلسۀ فوق العادۀ کابینه افغانستان بریاست محمد اشرف غنی و با حضور والیان درباره اوضاع امنیتی این کشور از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش رادیودری، شرکت کنندگان در این جلسه از وخامت اوضاع  امنیتی نقاط مختلف افغانستان از جمله شهر کابل که در چند روز گذشته شاهد حملات پی درپی گروههای مخالف مسلح  بوده است، ابراز نگرانی کردند.

این جلسه که روز دوشنبه در ارگ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خواسته شد برای تامین  امنیت و جلوگیری از کشتار مردم  تلاش کنند و  مقابله با مهاجمان و خنثی کردن انفجارها آنها  را نیز در اولویت های کاری خود قرار دهند. 

سپس رئیس جمهور افغانستان در این جلسه در باره سفر اخیرش به قندهار سخن گفت و از امرالله صالح معاون رئیس اشرف غنی  خواست با  خانواده های داغدار انفجارها و حملات و سایر حوادث  ابراز همدردی کنند و در کنار آنها باشند.

  حملات و انفجارهای پی درپی در نقاط مختلف افغانستان از جمله کابل که همزمان با اغاز روند مذاکرات صلح گسترش یافته است، باعث نگرانی مردم و مقامات، نمایندگان مجلس و شخصیت های این کشور شده  که در حال حاضر این مذاکرات تا 16 جدی به تعویق  افتاده و پیشرفت و نتیجه ملموسی نداشته است.

کلیدواژه