بی رونقی بازار کتاب در پی شیوع کرونا+ صوت
(last modified 1399-10-03T05:11:32+00:00 )
جدی 03, 1399 09:41 Asia/Kabul

مسئولان و فعالین فرهنگی در هرات، سال 1399 را سال بدی برای کتابفروشان و ناشران کتاب در کشور و به ویژه در ولایت هرات عنوان کرده و می گویند که با شیوع ویروس کرونا فعالیت های موسسات نشراتی زیر سایه کرونا نسبت به سال های قبل کمرنگ بوده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، جاوید ضرغام، آمر فرهنگ وهنر ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات،  نمایشگاه کتاب صلح که از سوی انتشارات قدس برگزار شده و برای ده روز ادامه خواهد داشت را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به مطالعه و کتابخوانی دانست. 

ضرغام تصریح کرد، اداره  اطلاعات وفرهنگ در تلاش است که با برگزاری نمایشگاه های کتاب و جستجوی بازار کتاب در بیرون از کشور وهم چنان تشویق ناشران کتاب برای ایجاد بازار های اینترنتی، بازار کتاب فروشی و فرهنگ کتابخوانی را افزایش دهد.

به گفته آقای ضرغام، نمایشگاه کتاب صلح که در سالن علامه سلجوقی در هرات تدویر یافته بود، 36 هزار جلد کتاب در 8 هزار عنوان از نویسندگان داخلی و خارجی در معرض نمایش برای فروش گذاشته شد.

اداره محلی هرات نیز ضمن تایید کم رنگ بودن بازار کتاب وکتابفروشی به دلیل ویروس کرونا می گوید که اکنون بزرگترین دغدغه ناشران کتاب نبود جای مناسب برای نمایشگاه و دیگر فعالیت های فرهنگی در ولایت هرات است.

جزئیات بیشتر در گزارش محمدی از هرات:

کلیدواژه