اشرف غنی: دشمنان نمی‌توانند با حملات تروریستی افغانستان را به عقب برگردانند
(last modified 1399-10-03T10:32:13+00:00 )
جدی 03, 1399 15:02 Asia/Kabul
  • اشرف غنی : دشمنان نمی‌توانند با حملات تروریستی افغانستان را به عقب برگردانند
    اشرف غنی : دشمنان نمی‌توانند با حملات تروریستی افغانستان را به عقب برگردانند

رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به ترور رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، می گوید که دشمنان نمی توانند، با این گونه حملات، افغانستان کنونی را به عقب ببرند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا): ارگ در خبرنامه ای به نقل از رئیس جمهور اشرف غنی نوشته که او به نهادهای مربوطه به خاطر شناسایی و مجازات عاملین ترور یوسف رشید، هدایات لازم را داده است.

 رئیس جمهور غنی گفته که محمدیوسف رشید سالیان زیادی از عمرش را در راستای نهادینه ساختن مردم سالاری و شفافیت امور انتخاباتی سپری کرد و حادثه شهادت اش اندوه بار و مایه تاسف است.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش حملات گروه های تروریستی بر تاسیسات و نهادهای عامه، گفته است که دشمنان با انجام این گونه حملات، افغانستان کنونی را که پیشرفت ها و دستاوردهای اخیر را با تلاش ها و فداکاری های بی دریغ مردم بدست آورده است، به عقب برده نمی توانند.

او بیان کرده که مردم افغانستان، همانند نیروهای امنیتی و دفاعی خویش، شب و روز در راستای حفاظت از کشور و آبادی و پیشرفت، تلاش می ورزند.

گفتنی است که افراد مسلح ناشناس، صبح امروز (چهارشنبه، سوم جدی) یوسف رشید رسید اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان را هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه او جانش را از دست داد و راننده اش نیز زخمی شد.

این حمله تروریستی با واکنش های زیادی در کشور روبرو شده است.

کلیدواژه