جدی 05, 1399 11:06 Asia/Kabul
  • دیدار اشرف غنی با اعضای شرکت های خصوصی
    دیدار اشرف غنی با اعضای شرکت های خصوصی

رئیس جمهوری افغانستان در نشستی با نمایندگان شرکت های خصوصی، در مورد بر ایجاد طرح مرجع واحد مجوزهای ساختمانی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از ارگ ریاست جمهوری، در این نشست محمد اسماعیل غضنفر رییس فدراسیون اتاق های افغانستان، بعد از معرفی هیئت مدیره اتحادیه شرکت های افغانستان  ، از رییس جمهور برای معاف کردن مالیات شان، تشکر کرد و گفت که سکتور خصوصی حامی و همکار برنامه های دولت می باشد.

همچنین در این نشست محمد ابراهیم جعفری با ارائه طرح ایجاد مرجع واحد مجوزهای ساختمانی، در مورد میکانیزم کنترل کیفیت، کتگوری ها، منبع واحد، ایجاد هماهنگی ها، کاهش فساد، جذب سرمایه گذاری و مزیت طرح متذکره معلومات داد و سکتور خصوصی را در راستای اشتغال زایی، سکتور عمده خواند.

نجیب الله یمین وزیر فواید عامه در هم  گفت ، در بخش زیربنا و ترانسپورت، آماده هرنوع همکاری با سکتور خصوصی هستیم. 

یمین از سکتور خصوصی خواست که مشکل موجود در عرصه تطبیق طرح ها و پروژه ها را، حل و در زمینه کنترل وزن ترازوها و حفظ و مراقبت سرک ها، همکاری نمایند.

عزیز احمد گلستانی معین وزارت شهرسازی و اراضی نیز، با اشاره به فرصت های کافی در زمینه های مسکن و نظم شهری، گفت که ما می توانیم در این عرصه ها با سکتور خصوصی مشترکاً کار نماییم.

محمود قادری رییس مالی شرکت برشنا هم بر حل مشکلات موجود درعرصه برق تاکید کرد و گفت فرصت های زیاد سرمایه گذاری داریم و شرکت های داخلی را برای سرمایه گذاری تشویق خواهیم کرد و به هرگونه همکاری با سکتور خصوصی آماده هستیم.

رییس جمهور غنی در این نشست، از ترتیب طرح ایجاد مرجع واحد مجوزهای ساختمانی، تشکر کرد و گفت  باید در این طرح، تضاد منافع حل و بحث بیشتر روی آن صورت گیرد. وی افزود که سطح همکاری دولت و سکتور خصوصی افزایش می یابد و تغییرات فوق العاده باید به میان آید.

رییس جمهوری افغانستان گفت که پلان های انکشافی برای شهرهای کابل، مزارشریف، قندهار، خوست و جلال آباد ترتیب شده است و آمادۀ همکاری با سکتور خصوصی می باشیم، زیرا همه پروژه های پلان ساساکی برای سرمایه گذاری آماده است و مزیت پلان این می باشد که چوکاتی است.

رییس جمهور گفت که ظرفیت های وزارت شهرسازی و اراضی و شاروالی باید بر اساس معیارات واضح شود و به ساختمان سازی های که بعدها پیشمانی به بار آورد، نباید اجازه داده شود.

 

 

کلیدواژه