جدی 05, 1399 14:24 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش همکاری های ایران و افغانستان در حوزه گردشگری
    تاکید بر گسترش همکاری های ایران و افغانستان در حوزه گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ایران و معاون وزیر گردشگری افغانستان،بر توسعه گردشگری میان دو کشور در ایام کرونا و پساکرونا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایران روز جمعه در وبینار مشترک ایران و افغانستان که با هدف بررسی مسائل مربوط به توسعه روابط گردشگری دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا برگزار شد؛در گفت و گو با «مژگان مصطفوی» معاون وزیر گردشگری افغانستان،با اشاره به اسناد همکاری‌های گذشته، تهیه پیش‌نویس برنامه اجرایی جدید را الزامی خواند و بر اهمیت برگزاری نشست‌های BtoB بخش خصوصی حوزه گردشگری دو کشور تاکید کرد.

تیموری همچنین برگزاری نشست‌های کمیته‌های فنی گردشگری مشترک میان ایران و افغانستان را به صورت ادواری و مستمر دارای دستاوردهای گسترده و احصاء مصوبات اجرایی جدید مطابق با شرایط روز کرونا و پساکرونا را ضروری دانست.

تیموری همینطور با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی از جمله مشارکت کشورهای عضو اکو و OIC، رخدادهای جهانی گردشگری پیش رو در ایران از جمله انتخاب استان مازندران و شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ و یا برگزیدن شهر اردبیل بعنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ را حائز اهمیت خواند.

در این وبینار همچنین مسائلی دیگر از جمله چالش‌های بخش روادید دو کشور، اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله افتتاح خط ریلی خاو-هرات به عنوان فرصت تبادل گردشگر و نیز الزام همکاری در شاخه‌های متنوع گردشگری مطرح شد.

کلیدواژه