جدی 07, 1399 11:19 Asia/Kabul
  • راه صلح تنها از دوحه نمی‌گذرد
    راه صلح تنها از دوحه نمی‌گذرد

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان گفت : به‌خاطر یافتن راه حل صلح‌آمیز برای بحران افغانستان، مذاکرات صلح باید ادامه یابد، اما راه حل تنها از قطر و دوحه نمی‌گذرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل شفقنا ،صالح صبح امروز (یک‌شنبه) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشت طالبان به زندگی  مسالمت‌آمیز با افغانستان جدید باور ندارد و توافق‌نامه‌ی دوحه برای این گروه اعتماد به نفس «کاذب و پوشالی»‌ایجاد کرده است.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در ادامه نوشته است :وزارت دفاع ملی،وزارت داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و دیگر ارگان‌های دولت می‌توانند به طالبان تفهیم کنند که «غلط کرده‌اند».

وی بااشاره به ترورهای اخیر فعالان رسانه‌ای و جامعه مدنی اضافه کرد:«بمب‌های مغناطیسی و هدف قراردادن بخش نرم جامعه یعنی فعالین مدنی – خبرنگاران و اهل خبره جز برنامه‌ی یازده پایه‌ای طالبان است که می‌خواهند با انجام آن اراده‌ی مردم را در دفاع از ارزش‌ها تضعیف نمایند.»

صالح با اشاره به ترور یوسف رشید به توقف و فلج‌سازی موترسایکلت‌های دو نفره تأکید کرد و ادامه داد:فلج‌سازی این گونه موترسایکلت‌ها شدت گرفته و تا کنون نزدیک به ۸۰۰ موتور متوقف و فلج شده است.

گفتنی است که، امرالله صالح در ۲۵ قوس نیز گفته بود که براساس بررسی زنجیره‌ی ترورها در کابل، بیشتر از ۹۰ درصد موترسایکلت‌های دارای دو سرنشین مربوط تروریستهاست.

 

 

کلیدواژه