جدی 10, 1399 14:48 Asia/Kabul
  • توسعه ی همکاری فناورانه ایران و افغانستان
    توسعه ی همکاری فناورانه ایران و افغانستان

همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و اکوسیستم نوآوری ایران و افغانستان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «علی وحدت» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با سفیر ایران در کشور افغانستان، گفت: در میزان سال جاری سی و دو شرکت دانش ‌بنیان با حمایت ۸۰ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه صنعت برق، زیرساخت و مخابرات ایران در افغانستان شرکت کردند و دستاوردهای دانش‌بنیان خود را ارائه کردند.
وحدت گفت: در نمایشگاه صنعت برق افغانستان 16 شرکت دانش‌بنیان ایرانی تفاهم‌نامه همکاری، اعطای نمایندگی و آغاز همکاری مشترک با افغانستان امضاء کردند.
وحدت همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در شهر کابل با همکاری بخش خصوصی، حضور نمایندگان صندوق و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بازرگانی افغانستان در ژاویه 2021 برگزاری وبینار معرفی بازار و فرصت‌های همکاری در افغانستان به شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور سفیر و رایزن بازرگانی ایران در افغانستان را از برنامه‌های مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و سفارت ایران در افغانستان اعلام کرد.
«بهادر امینیان» سفیر ایران در افغانستان نیز با یادآوری فرهنگ مردم افغانستان و ارتباط دیرینه دینی، فرهنگی و سیاسی مردم این کشور با ایران، جمعیت جوان، پشتکار و اقتصاد پویای افغانستان را پیشران توسعه این کشور در سال‌های اخیر عنوان کرد.
سفیر ایران در افغانستان با تحسین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز تمایل کرد که علاوه بر صادرات مستقیم این محصولات، برنامه‌ریزی لازم برای تولید مشترک در افغانستان و نیز صادرات از طریق بندر چابهار،جنوب شرق ایران، به سایر کشورها انجام شود.

کلیدواژه