جدی 10, 1399 17:42 Asia/Kabul

بارش برف و سردی بیش از حد هوا در ولایت بادغیس ، مردم این ولایت بخصوص آوارگان داخلی را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

 به گزارش خبرنگار رادیو دری،  سردی هوا و بارش برف و باران مشکلات این خانواده های آواره را چندین برابر کرده اما مشکلات این آوارگان در این جا خلاصه نمی‌شود بلکه آنان بعلاوه نداشتن سرپناه مناسب جهت جلوگیری از سردی، با بحران کمبود مواد غذایی هم مواجه اند.

شماری از این آوارگان ضمن اینکه از موسسات کمک رسان بین المللی نیز تقاضای کمک کردند، تاکید دارند: هرچه زودتر راهی پیدا بشود که آنان مجددا به خانه های اصلی شان برگردند.

در همین حال فریداحمد اخیزی عضو شورای ولایتی بادغیس گفت: آوارگان در ولایت بادغیس شرایط بسیار ناگواری دارند و اگر به آنان در این وضعیت بحرانی و سرمای زمستان کمک های عاجل نرسد باید منتظر فاجعه ای باشیم. 

از سوی دیگر اداره امور مهاجرین ولایت بادغیس میگویند : جنگ، ناامنی، خشکسالی و اختلافات قومی در برخی ولسوالی های بادغیس باعث شده تا تعداد زیادی از ساکنین روستاهای دور افتاده به مرکز ولایت بادغیس بیایند.

عبدالقادر آمر امور مهاجرین این ولایت گفت: این اداره تلاش کرده است تا هماهنگی های را به منظور کمک رسانی فوری به آوارگان انجام بدهد که بزودی همه این افراد تحت پوشش این کمک ها قرار خواهند گرفت.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش فیض احمد محمدی:

کلیدواژه