جدی 11, 1399 10:46 Asia/Kabul
  • عاملان ترور سردار سلیمانی» محاکمه خواهند شد
    عاملان ترور سردار سلیمانی» محاکمه خواهند شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان گفت: آمران و عاملان ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» محاکمه خواهند شد.

به گزارش رادیودری، «محمد صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان روز چهارشنبه در اولین نمایشگاه و مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در این شهر افزود: سردار سلیمانی فقط یک ژنرال برجسته نظامی نبود، بلکه ایشان تلاش داشتند تا در دل میدان‌های جنگ، مهربانی، صلح، احساسات و عاطفه را بیرون بشکند و تقدیم مردم مظلوم و رنج کشیده کنند.
صدیقی فر تصریح کرد: هیچکس منکر نقش تلاش های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورها با داعش نخواهد شد؛ علی‌رغم اینکه برخی از رسانه‌ها که تبلیغ ارزش‌های غربی را می‌کنند و در تلاش برای وارونه جلوه دادن تلاش های این شهید والا مقام هستند.
«مجتبی نوروزی» رایزن فرهنگی ایران در هرات نیز گفت: جهانیان باید بدانند که سردار سلیمانی فقط برای صلح و ثبات فعالیت داشت و اگر مقابله این سردار مقاومت با دشمنان نبود امروز تروریست های  داعش در بیشتر کشورها منطقه حضور داشتند.
«سیروس علاف» مشاور پیشین رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: سردار سلیمانی چهره بین المللی و تاثیر گذار در مبارزه با داعش بود.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر، سوم ژانویه 2020 (13جدی1398)در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه