ادعای وزیر خارجه امریکا بر خروج نظامیانش از افغانستان
(last modified 1399-10-14T10:09:26+00:00 )
جدی 14, 1399 14:39 Asia/Kabul
  • ادعای وزیر خارجۀ امریکا بر خروج نظامیانش از افغانستان
    ادعای وزیر خارجۀ امریکا بر خروج نظامیانش از افغانستان

وزیر امور خارجه امریکا باردیگر در اقدامی فریب دهنده و تکراری مدعی شد، شمار نظامیان این کشور در افغانستان کاهش می یابد.

به گزارش رادیودری به نقل از طلوع نیوز، مایک پمپئو در اظهارات خود اشاره ای به شمار کاهش نظامیان امریکائی در افغانستان و زمان آن نکرد.  

این اظهارات بدون پشتوانه پمپئو در حالیست که دولت ترامپ در استانه ترک کاخ سفید درپی رسوایی و  شکست انتخابات این کشور است.

 وزارت دفاع امریکا پیش از این نیز ادعا کرده بود که شمار نظامیان امریکایی در افغانستان تا پایان سال 2020 به ۲۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت که این اتفاق تاکنون روی نداده است.

 یک ماه پیش هم  ینس استولتنبرگ Jens Stoltenberg دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)  خروج نظامیان خارجی به فرماندهی امریکا از افغانستان را بسیار عجولانه خوانده بود.

  ینس استولتنبرگ Jens Stoltenberg  در توجیه  این ادعا خود  گفته بود،  با خروج  نظامیان خارجی از افغانستان، این کشور پناهگاه امنی برای تروریستها می شود. 

این در  حالیست که  ناامنی، جنگ و کشتار مردم مظلوم افغانستان میراث و  دستاوردهای 20 ساله  امریکا و ناتو در افغانستان بشمار می رود و امریکا با حمایت از تروریسم و و معامله پنهان با طالبان و گروه تروریستی داعش افغانستان را ناامن تر از گذشته و جولانگاه گروههای مخالف مسلح  دولت  اشرف غنی کرده است.

کلیدواژه