سفر هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر
(last modified 1399-10-14T14:48:23+00:00 )
جدی 14, 1399 19:18 Asia/Kabul
  • سفر هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر؛ فردا
    سفر هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر؛ فردا

برخی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان می گویند که قرار است اعضای این هیات، برای ادامه دور دوم مذاکرات بین الافغانی به قطر بروند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح، امروز یکشنبه (14 جدی) گفت که هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان در زمان تعیین شده در محل مذاکرات حاضر خواهد بود.

وی گفت: هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان بعد از دریافت مشوره‌ها و نظریات گسترده مردم و دستورات رهبری دولت و شورای عالی مصالحه ملی به منظور آغاز دوره دوم مذاکرات صلح افغانستان به وقت مشخص آن در محل مذاکرات خواهد بود.

وی بیان داشت: "روند صلح افغانستان پیچیده است اما هیات مذاکره کننده و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در پیشبرد موفقانه این روند با درنظر داشت خواست مردم افغانستان و منافع ملی اراده و تعهد قوی دارد".

گفتنی است که دور اول مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت  افغانستان و گروه طالبان به تاریخ 22 سنبله در دوحه قطر آغاز شد. دو طرف پس از نزدیک به سه ماه رایزنی توانستند که روی کار شیوه مذاکرات به توافق برسند.

قرار است که دور  دوم مذاکرات میان هیات دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان، پس از 16 روز وقفه، دو روز بعد در دوحه قطر آغاز شود.

کلیدواژه