تعویق سفر هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر
(last modified 1399-10-15T05:41:42+00:00 )
جدی 15, 1399 10:11 Asia/Kabul
  • به تعویق افتادن سفر هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر
    به تعویق افتادن سفر هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر

سفر هیات مذاکره‌کننده صلح دولت افغانستان که قرار بود امروز به قطر انجام شود، به تعویق افتاده است.

به گزارش رادیودری به نقل از آوا، برخی منابع می گویند که سفر هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر به تعویق افتاده است. گفته شده که نهایی نشدن رهنمود مذاکرات، از سوی دولت افغانستان دلیل این تاخیر است.

وزارت دولت افغانستان در امور صلح اعلام کرده که قرار است این هیأت به احتمال بسیار زیاد فردا به دوحه، پایتخت قطر برود.

ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح می‌گوید، هیأت گفتگوکنندۀ صلح دولت، برای آغاز دور دوم گفتگوهای صلح آماد‌گی کامل گرفته و ممکن است فردا به دوحه برود.

فوزیه کوفی، عضو هیأت گفت‌وگوکنندۀ صلح دولت افغانستان هم امروز در نشستی در کابل گفت که قرار است این هیأت فردا به دوحه برود.

پیش از این نیز برخی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان گفته بودند که این هیات روز دوشنبه برای ادامه دور دوم مذاکرات به قطر می روند، اما به نظر می رسد، این سفر به تعویق افتاده است.

دلایل تعویق این سفر هنوز رسماً اعلام نشده است، اما برخی منابع نهایی‌نشدن رهنمود مذاکرات از سوی شورای عالی مصالحه ملی و ریاست جمهوری افغانستان را از دلایل تعویق این سفر اعلام کرده‌اند.

هیات‌های گفتگوکننده دولت افغانستان و طالبان پس از حدود سه ماه، نزدیک به بیست روز پیش برای بیست روز در گفت‌گوها وقفه ایجاد و پنجم جنوری را زمان آغاز دور دوم مذاکرات تعیین کردند.

کلیدواژه