جدی 15, 1399 16:51 Asia/Kabul
  • سرور دانش: تداوم خشونت‌ ها مذاکرات صلح را به بن بست میکشاند
    سرور دانش: تداوم خشونت‌ ها مذاکرات صلح را به بن بست میکشاند

استاد سرور دانش، در دیدار با آرنات پاولز؛ سرپرست دفتر و معاون هیأت اتحادیه اروپا در کابل گفت: انتظار می‌رود با آغاز دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان، کاهش خشونت‌ها و اجرای آتش‌بس توافق صورت گیرد.

 به گزارش خبرنگار رادیو دری، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه، ۱۵ جدی) در دیدار با آرنات پاولز گفت: تداوم خشونت‌ و قتل‌های هدفمند همزمان با جریان مذاکرات صلح، ممکن است این مذاکرات را به بن بست بکشاند.

 سرور دانش  با اشاره به افزایش  خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند افزود: اعتماد و باور مردم افغانستان نسبت به روند صلح کاهش یافته و مردم بر این باور هستند که گروه طالبان هنوز از استراتژی نظامی خود دست برنداشته‌ است.

معاون دوم ریاست جمهوری ادامه داد: بر اساس گزارش هیأت مذاکراه کننده دولت، دیدگاه گروه طالبان در مورد آزادی بیان، حقوق زنان، حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها و آزادی‌های مدنی مردم هیچ تغییری نکرده است، «به این دلیل ما در مذاکرات صلح مسیر دشواری را پیش رو داریم».

سرپرست دفتر و معاون هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در دیدار با دانش گفت: افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند خبرنگاران، فعالان مدنی و حقوق بشری برای همه غیر قابل قبول است و اگر تداوم یابد، روند صلح متاثر خواهد شد.

 گفتنی است در روزهای اخیر ترورهای هدفمند خبرنگاران و فعالان مدنی و رسانه‌ای به شدت افزایش یافته است، اما مسئولیت این ترورها را کسی و یاگروهی به عهده نمی‌گیرد؛ بااین حال حکومت، طالبان را مسئول می‌داند.

 

 

کلیدواژه