جدی 16, 1399 09:16 Asia/Kabul
  • خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشتباه است
    خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشتباه است

اتحادیه اروپا با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشتباه است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، آرنات پاولز، معاون هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان اظهارداشت که خروج طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل یک اشتباه است و اگر این گروه به خشونت‌ها ادامه دهد و مسئول قتل‌های هدفمند اخیر باشد باید اعضای دیگر طالبان نیز به این فهرست اضافه شوند.

وی افزود که اتحادیه اروپا به حمایت از دولت افغانستان در روند صلح و سایر عرصه‌ها ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود که با آغاز کار دولت جدید آمریکا، اتفاق نظر بین همکاران بین‌المللی افغانستان افزایش یابد.

معاون رییس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان این مذاکرات را برای افغانستان سرنوشت ساز می داند و می گوید که اتحادیه اروپا انتظار دارد که با آغاز این مذاکرات خشونت ها در افغانستان متوقف شوند.

معاون رییس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان همچنین در مورد مذاکرات قطر ابراز نظر نمود.

پیش از این نیز «کلیر دیلی» عضو پارلمان اتحادیه اروپا از جامعه جهانی و این اتحادیه خواسته بود تا از حذف اسامی سران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل جلوگیری کنند.

اواخر سنبله امسال نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به طالبان تصریح کرد که هر نوع حمایت آینده اتحادیه اروپا از افغانستان مشروط به حفظ ارزش‎های نظام جمهوری در این کشور است.

کلیدواژه