جدی 17, 1399 10:23 Asia/Kabul

شورای عالی مصالحه افغانستان خواهان ختم جنگ و آتش بس دائمی گردید.

به گزارش خبرنگار رادیودری، هیات مذاکره کننده صلح افغانستان و طالبان در قطر به سر می برند و تا هنوز باهم نشستی نداشته اند. گفته می شود در این دور پیرامون تقسیم قدرت، آتش بس و برخی مسائل دیگر گفتگو شود.

فریدون خزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان می گوید که هیات مذاکره کننده صلح دولت افغانستان با اقشار مختلف جامعه دیدار داشته و نظریات آن ها را جمع آوری نموده همه خواهان ختم جنگ در کشور هستند. خزون افزود: در دور دوم مذاکرات ممکن به مسائل گوناگون پرداخته شود و انتظار می رود در این دور به توقف جنگ و آتش بس دایمی برسیم.

مذاکرات مقدماتی صلح در ۱۲سپتامبر/22سنبله آغاز گردید وپس از سه ماه گفتگو سرانجام روی کار شیوه مذاکرات توافق شد وهیات های مذاکره کننده، توقف سه هفته ای داشته و قرار بود روز گذشته مذاکرات از سر گرفته شود اما به دلیل خرابی هوا، پرواز هیات مذاکره کننده صلح دولت افغانستان به تاخیر انجام شد. کارشناسان به این باور اند که ممکن است این دور مذاکرات که اصلی هم می باشد زمانگیر باشد.

در همین حال زلمی خلیل زاده از پاکستان وارد کابل گردیده و دیدار های با مقامات و شخصیت های افغان داشته وقرار است پیرامون صلح افغانستان با کشورهای آسیای میانه نیز گفتگو نماید.

گزارش قریشی خبرنگار رادیودری از کابل:

کلیدواژه