جدی 17, 1399 12:06 Asia/Kabul
  • نصب دوربین های امنیتی در شهر کابل
    نصب دوربین های امنیتی در شهر کابل

معاون رئیس جمهوری افغانستان گفت که برای مقابله با ناامنی، شهر کابل با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به دوربین های پیشرفته امنیتی مجهز می شود.

به گزارش رادیودری، «امرالله صالح» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه) درباره گزارش جلسات ساعت 6 ونیم گفت: کابل بهتر از گذشته و با تکنولوژی پیشرفته تحت پوشش کمره‌های امنیتی قرار گیرد.

صالح افزود:  آخرین باری که در کابل دوربین‌های امنیتی بصورت منظم نصب گردید سال 2008 میلادی بود. اکنون که تکنولوژی پیشرفت چشمگیر کرده، قرار است دوربین های بهتری در کابل نصب شود.

معاون اول غنی تاکید کرد: از ده‌ها مورد دستگیری که در هفتاد روز گذشته صورت گرفته، هفده نفر آن کسانی همزمان عضو داعش و طالبان بودند و جزئیات این دستگیری در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

وی بیان داشته، بخاطر ترس از عملیات‌ها غافلگیرانه؛ تروریست‌ها در یکی دو نقطه از شهر کابل مواد منجره را در سطل زباله رها کرده و طی روزهای گذشته این موارد کشف شده است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات پلیس در زمستان به دلیل مهاجرات جوانان روستایی و پیوستن آنها به مجرمین در شهر، آمار جرم و جنایت در شهر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد که پلیس عملیات خود را افزایش داده و مجرمان بسیاری را دستگیر کرده است و در حال حاضر شکایت مردم از موارد جرم در شهر کابل کاهش یافته است. 

کلیدواژه