تصویب طرح یکسان‌ سازی حقوق کارمندان دولت افغانستان
(last modified 1399-10-17T10:05:41+00:00 )
جدی 17, 1399 14:35 Asia/Kabul
  • تصویب طرح یکسان‌ سازی حقوق کارمندان دولت افغانستان
    تصویب طرح یکسان‌ سازی حقوق کارمندان دولت افغانستان

مجلس افغانستان طرح یکسان‌ سازی حقوق کارمندان دولت را تصویب کرد.

به گزارش رادیودری، مجلس نمایندگان افغانستان روز چهارشنبه، هفدهم جدی، طرحی را برای  یکسان‌ سازی حقوق کارمندان دولت را تصویب کرد. این طرح از سوی ۳۰ عضو مجلس پیشنهاد شده بود.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس افغانستان گفت که طبق طرح پیشنهادی اعضای این مجلس، برای هم‌سان‌سازی حقوق مأموران، معلمان، متقاعدان، اجیران و سربازان به هدف تأمین عدالت اجتماعی از کدهای ۹۱ و ۹۲، حقوق ان‌تی‌ای، سوپراسکیل و سی‌بی‌آر، به حقوق، افزوده شود.

این طرح به اکثریت آرا از سوی مجلس نمایند‌گان افغانستان تأیید و کمیسیون مالی و بودجه موظف شد که آن را در سند بودجه سال مالی بگنجاند.

پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس نمایند‌گان افغانستان رد شده است.

در این نشست رییس مجلس نمایندگان افغانستان هشدار داد تا زمانی که بودجه برای تمام ولایت‌ها به صورت متوازن اختصاص داده نشود، این پیش‌نویس را تأیید نخواهد کرد.

میررحمان رحمانی گفت: تا زمانی که پیش‌نویس بودجه تأیید و نهایی نشده است، مجلس نمایند‌گان به مرخصی زمستانی نیز نخواهد رفت. به گفته وی، حکومت می‌خواهد طرح بودجه را در روزهای آخر بفرستد تا مجلس به عجله درباره آن تصمیم بگیرد.

برای سال ۱۴۰۰ مالی  ۴۵۲ میلیارد افغانی بودجه پیش‌بینی شده است. این بودجه شامل ۲۹۵ میلیارد افغانی بودجه عادی و ۱۵۶ میلیارد افغانی بودجه عمرانی می‌شود.

کلیدواژه