دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: شهید سلیمانی هنگام ترور، حامل پیام صلح و ثبات برای منطقه بود
(last modified 1399-10-20T14:28:41+00:00 )
جدی 20, 1399 18:58 Asia/Kabul
  • دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: شهید سلیمانی هنگام ترور، حامل پیام صلح و ثبات برای منطقه بود
    دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: شهید سلیمانی هنگام ترور، حامل پیام صلح و ثبات برای منطقه بود

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان شهید سپهبد قاسم سلیمانی را شخصیتی منحصر به فرد و سرمشق و الگوی مبارزه علیه استکبار جهانی دانست و گفت: شهید سلیمانی حامل یک پیام مهم در راستای صلح و ثبات منطقه بود که ترور شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، محم دحسن جعفری در وبینار "بررسی نقش سردار سلیمانی در مسأله افغانستان" افزود: شهیدسلیمانی در جهاد افغانستان کمک کرد و با شخصیت های جهادی رابطه صمیمی داشت و کشورهای دنیا به خصوص نهضت های اسلامی همه ایشان را به عنوان الگو می شناختند. 

امیر محمد اسماعیل خان عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان و پیشتاز جهاد و مقاومت در غرب این کشور در این وبینار که خبرگزاری آوا با حضور اندیشمندان و کارشناسان مسایل سیاسی ایران و افغانستان برگزار کرد، در مورد شخصیت سردار سلیمانی گفت: شخص سردار سلیمانی با روابطی که با مجاهدین داشت در قسمت حل مشکلات امید بسیار خوبی برای مجاهدین بود.  

وی اظهار داشت: در دوران بازسازی نیز به همین ترتیب به محض آزادی افغانستان، ایشان توجه جدی خود را در قسمت بازسازی مخصوصا غرب داشت که هرگز مردم افغانستان و هرات فراموش نمی کنند.

محمد اکبری رهبر حزب حراست ملی افغانستان و یکی از رهبران جهادی، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی، در سخنانی او را یک مرد مومن، خدا محور و متقی دانست و تاکید کرد که او جداً در صدد احیای عظمت اسلام و وحدت مسلمین بود.

وی گفت: سردار سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در منطقه و به خصوص افغانستان برای وحدت مسلمانان و تقویت پایه های اخوت اسلامی تلاش فراوان می کرد.

عبداللطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان دیگر مهمان این برنامه، نقش سردار قاسم سلیمانی را در حمایت از محور مقاومت برجسته خواند و گفت: او به محض حاکمیت طالبان وارد افغانستان شد و با گروه مقاومت همکاری کرد.

پدرام افزود: قاسم سلیمانی و احمدشاه مسعود برای دنیا مالی نیاندوختند و تا زنده بودند برای حق جنگیدند و هرچه هم داشتند برای ملت های خود و این تمدن مصرف کردند و این حوزه را سربلند ساختند.

مولوی حبیب الله حسام رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز از همکاری سردار قاسم  سلیمانی در مقاومت افغانستان یاد کرد و گفت: ایشان به عنوان بازوی توانا و یک همکار مخلص برای جریان های مقاومت بود.  

به گفته او سردار  سلیمانی درهمکاری با شهید مسعود مشترکاً و با بینش بسیارعالی توطئه های دشمن را خنثی کرد.

 

کلیدواژه