جدی 21, 1399 10:55 Asia/Kabul
  • امضای چند سند همکاری میان افغانستان و ترکمنستان
    امضای چند سند همکاری میان افغانستان و ترکمنستان

چند سند همکاری بین افغانستان و ترکمنستان با حضور وزرای خارجه دو کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حنیف  اتمر در دیدار میردوف و هیأت همراهش ،امضای موافقتنامه‌های جدید در جریان سفر فعلی وزیر خارجهٔ ترکمنستان را گامی در راستای تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه دانست.

وزیر امور خارجه افغانستان، گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و تجارتی میان افغانستان و کشورهای منطقه و تقویت اجماع منطقه ای پیرامون گفتگوهای صلح و اتصال منطقه ای را از اولویت‌های مهم سیاست خارجی افغانستان دانست و بر گسترش روابط با کشور های همسایه و منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجهٔ ترکمنستان هم در این دیدار اظهار داشت که عشق‌آباد متعهد به همکاری با افغانستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و اتصال منطقه ای بوده و کامیابی و موفقیت گفتگوهای صلح افغانستان را برای تحقق این اهداف مهم و اساسی می‌داند.

وزیر خارجهٔ ترکمنستان از حمایت قاطعانه کشورش از موفیقت روند صلح و موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مورد صلح و اجماع منطقه‌ ای به وزیر امور خارجه کشور اطمینان داد.

در ادامه وزرای امور خارجهٔ دو کشور در مورد آماده‌گی‌ها برای افتتاح سه‌پروژه که قرار است در آیندهٔ نزدیک توسط رهبران دو کشور افتتاح گردد به تفصیل صحبت کردند.

کلیدواژه