عملی شدن تعهدات حکومت، خواسته مردم در ولایت ننگرهار+ صوت
(last modified 1399-10-21T12:19:00+00:00 )
جدی 21, 1399 16:49 Asia/Kabul

سران قومی علمای دینی و روشنفکران قوم شینوار در ولایت ننگرهار، خواستار عملی شدن تعهدات حکومت مرکزی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، صدها تن از سران قومی علمای دینی و روشنفکران قوم شینوار که در شهر جلال اباد گردهم امده بودند، گفتند: قربانیهایی که مردم شینوار در چهار دهه گذشته به ویژه در چهار سال گذشته داده است، فراموش ناشدنی است.

آنها گفتند: سران قومی شینوار با ماین منفجر شدند و خانه های شان تخریب و مجبور به ترک خانه های شان شدند و بالاخره در ادامه ان مادر بمب ها نیز بر مردم شینوار انداخته شد  وسلسله کشتارها همچنان در مناطق شینوار ادامه دارد.

آنها با صدور قطع نامه ای که به رسانه ها شریک ساختند از حکومت مرکزی به ویژه از ریس جمهور افغانستان خواستند تا تعهداتی که به مردم شینوار داده است را عملی نماید. خانه های تخریب شده آنان را اعمار و برای جوانان بیکار زمینه های کاری را مساعد و کادرهای واجد شرایط را در دستگاه حکومتی بگمارند.

 در این قطع نامه همچنان امده است که درصورت عملی نشدن تعهدات حکومت و شخص رئیس جمهور که چندین بار به مناطق شینوار سفر نموده، عملی نشود، راه اندازی حرکتهای مدنی حق قانونی انها است و در ادامه این حرکتهای مدنی مقاطعه با حکومت و مسدود نمودن جاده جلال اباد تورخم نیز حق انها است و از ان استفاده خواهد نمود.

سران قومی، علمای دینی و روشنفکران قوم شینوار در حالی از حکومت مرکزی خواستار عملی شدن تعهدات میشوند که هفته ای گذشته، ریس جمهور محمد اشرف غنی در سفرش به شهر جلال اباد از مردم برای عملی شدن تعهدات حکومت با مردم این ولایت مدت یک ماه مهلت خواست و تعهد نمود که به مشکلات مردم این ولایت رسیدگی لازم صورت می گیرد و یکایک تعهدات شان که در توان حکومت باشد، عملی خواهد شد.

گزارش آصف خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه