جدی 22, 1399 11:53 Asia/Kabul
  • با سرکوب مجرمان کابل آرام شده است
    با سرکوب مجرمان کابل آرام شده است

معاون اول رئیس جمهور افغانستان امروز (دوشنبه) گفت که با سرکوب و فراری شدن مجرمان، مناطق خطرناک و ممنوعه شهر کابل آرام شده است.

به گزارش رادیودری، «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان با انتشار گزارش جلسات شش و نیم  خود گفته که سه نفر دیروز در کابل در حوادث جنایی کشته شدند.

وی بیان داشت: "پولیس موضوع را زیر تحقیق قرار داده است. کشته شدن مرتضا نام در چهارراهی قمبر ربط به تشنج درون گروهک‌های جرم پیشه در شهر کابل دارد".

وی گفت:  میزان جرایم عمده در کابل بصورت قابل ملاحظه پایین آمده و مناطقی که پیش از این ممنوعه و خطرناک بودند در حال حاضر آرام شده است.

صالح درباره کشته شدن سخنگوی محافظت عمومی نیز گفت: سرنخ های از این حادثه به دست آمده و پلیس در حال تحقیق در این باره است.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان درباره مشارکت مردم در شناسایی مجرمان تاکید کرد: یک از مجرمانی که توسط مردم شناسایی و معرفی شده بود، دستگیر شده و این نشان می‌دهد که داده های مردم قابل اعتماد است و از مردم درخواست میکنیم که با نیروهای امنیتی همکاری بیشتر داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: زنان پلیس که به دلایل مختلف بیکار شدند دوباره جذب نیروهای امنیتی خواهند شد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که طی هفته گذشته شدت انفجار در کابل افزایش یافته و در آخرین مورد روز گذشته سخنگوی حفاظت عمومی در انفجاری در این شهر کشته شده است.

کلیدواژه