عزم جدی دولت افغانستان بر اعتماد سازی در روند صلح
(last modified 1399-10-22T11:05:13+00:00 )
جدی 22, 1399 15:35 Asia/Kabul
  • عزم جدی دولت افغانستان بر اعتماد سازی در روند صلح
    عزم جدی دولت افغانستان بر اعتماد سازی در روند صلح

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با سفیر کره جنوبی بر عزم جدی دولت برای انجام حسن نیت و اعتمادسازی در روند صلح، تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد "چوی تای هو" سفیر جدید کشور کره جنوبی مقیم کابل قبل از ظهر امروز دوشنبه (22 جدی)  دانش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان ، در خصوص گفتگوهای صلح افغانستان ابراز داشت که دولت افغانستان برای انجام حسن نیت و اعتماد سازی در راستای پروسه صلح، گام های اساسی را برداشت، اما طالبان به هیچ یک از تعهدات خود تاکنون عمل نکرده است. 

دانش همچنین همکاری های فرهنگی میان افغانستان و کره جنوبی را مهم و مؤثر خواند و وعده سپرد که دولت افغانستان و وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برای تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور و ایجاد زمینه برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی کوریا در افغانستان همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

در این دیدار، چوی تای هو سفیر جدید کشور کره جنوبی مقیم کابل، گفت کشورش به صورت همه جانبه از نظام سیاسی افغانستان و دست آوردهای مردم افغانستان حمایت می کنند و برای به موفقیت رسیدن پروسه صلح، بر کاهش خشونت ها از جانب طالبان تأکید دارند.

سفیر جدید کشور کره جنوبی وعده سپرد که با کم شدن شیوع  ویروس کرونا، زمینه و تسهیلات لازم را میان سکتور خصوصی و تاجران دو کشور افغانستان و کوریا فراهم خواهد ساخت تا روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور افزایش یابد.

کلیدواژه