جدی 24, 1399 13:39 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی در هرات
    برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی در هرات

مراسم یادبود شهادت سردار قاسم سلیمانی در هرات افغانستان برگزار شد و سخنرانان با اشاره به فعالیت‌های وی در این منطقه، آن ها را در راستای اندیشه و خط امام خمینی (ره) دانستند.

به گزارش رادیودری، در این مراسم که در دفتر حزب نهضت اسلامی افغانستان در ولایت هرات برگزار شد؛ ابعاد فعالیت ها و مقاومت و فداکاری سپهبد سلیمانی در عراق، سوریه و افغانستان بررسی شد و مورد توجه حاضران قرار گرفت.

«وحیدالرحمن علی‌زاده» یکی از فعالان مدنی هرات در این برنامه گفت: شهید سردار سلیمانی برای حمایت از مجاهدین، شخصا قدم به قله های هندوکش و بابا گذاشت و دشت و دمن این سرزمین را برای حمایت از ملت افغانستان در نوردید.

علی زاده افزود: این سردار بزرگ اسلام در کنار شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و به نمایندگی از کشور دوست و برادر ایران، به یاری افغانها شتافته بود.

در ادامه این مراسم، سخنرانان یورش آمریکا در افغانستان را از نخستین روزهای این اشغالگری در این کشور یک توطئه برای کل منطقه عنوان و تاکید کردند: همین امر موجب شهادت احمدشاه مسعود شد و در زمان حضور آنها شماری زیادی از فرماندهان نامدار افغان به گونه ای مرموز به شهادت رسیدند.

فرهاد احمدی، استاد دانشگاه نیز در مورد اندیشه و فعالیت های شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این سردار بزرگ اسلام به درستی متوجه عمق توطئه و شیطنت استکبار جهانی علیه ملت های مسلمان بویژه افغانستان و محور مقاومت علیه استکبار بود.

احمدی افزود: سردار سلیمانی میدانست که آمریکا با نشان دادن مظاهر تمدن غرب به کشورهای فقیر و نیازمند در حقیقت برای سرکوب روحیه، وجدان و خرد مبارزه علیه استکبار جهانی آمده است.

در این مراسم همچنین تابلوهایی از نقاشی چهره سردار بزرگ دلها و دیگر فرماندهان جهادی افغانستان به نمایش گذاشته شد. همچنین، این مراسم در ادامه با همایشی خیابانی که حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای «ما قاسم سلیمانی را دوست داریم» و «ایران برادر و دوست افغانستان است» به پایان رسید.

پیش از این هم همراه با احزاب، گروههای دینی و مذهبی و قومیتهای مختلف افغانستان، دانش آموزان این کشور نیز برای بزرگداشت از فداکاری‌ها و رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی که برای حفظ  و کیان اسلام مبارزه کرده بود، بااحساس و عاطفه پاک خود، چهره این مرد بزرگ را نقاشی کردند تا نشان دهند که در کنار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور همسایه، مسلمان، دوست و برادر هستند و شخص سردار قاسم سلیمانی و فداکاری های شان را ارج می نهند و ملت مسلمان افغانستان اجازه نخواهند داد تا حضور بیگانگان باعث ناامنی همسایگانش شود .

کلیدواژه