جدی 25, 1399 14:04 Asia/Kabul
  • صلح افغانستان محور مذاکرات اتمر با همتای سوئدی اش
    صلح افغانستان محور مذاکرات اتمر با همتای سوئدی اش

محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با آن لینده همتای سوئدی اش در مورد مسایل مختلف از جمله روند صلح بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش رادیودری، وزیر امور خارجه سوئد می گوید که گفتگوهای بین الافغانی دوحه باید روی برقراری آتش بس متمرکز باشد.

اتمر در این گفتگو خاطرنشان نمود که کابل به تعهدات خود در پیوند با روند صلح پایبند بوده و توقع دارد تا دولت سوئد در همکاری و هماهنگی با شُرکای منطقه‌یی و بین‌المللی در راستای کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس در افغانستان دولت و مردم افغانستان را همراهی کنند.

وزیر امور خارجه افغانستان از افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند خبرنگاران وفعالان سیاسی که با آغاز دور دوم مذاکرات صلح به اوج خود رسیده است، نگرانی عمیق خود را ابراز کرد و گفت که تداوم ناامنی و کشتار غیرنظامیان، از اعتماد مردم افغانستان به مذاکرات دوحه کاسته و می تواند فرآیند صلح را با مشکلات و چالش‌های جِدی مواجه سازد.

آن لینده وزیر امور خارجه سوئد نیز گفت که گفتگوها در دوحه باید روی آتش‌بس متمرکز باشد، زیرا افزایش خشونت‌ها مایهٔ نگرانی عمیق برای ما و سایر شرکای بین‌المللی افغانستان می‌باشد. 

وزیر خارجهٔ سوید گفت که کشورش با جامعه بین‌المللی به‌خاطر برقراری آتش‌بس هم‌صدا بوده و خواهان ادامۀ همکاری در زمینه‌های مختلف با افغانستان می‌باشد.

کلیدواژه