جدی 27, 1399 16:09 Asia/Kabul

تعدادی از شهروندان ولایت بلخ با پرپایی تظاهراتی خواستار رسیدگی فوری به ادعاهای مطرح شده در خصوص فساد مالی و اخلاقی ریاست صحت عامه این ولایت شدند

به گزارش خبرنگار رادیو دری، تظاهرکنندگان با تجمع درمقابل ساختمان شورای ولایتی بلخ صدای اعتراض شان را به گوش نمایندگان مردم دراین شورا رسانده خواستار رسیدگی فوری به اعاهای شان مبنی برموجودیت فساد اداری و اخلاقی درریاست صحت عامه این ولایت شدند .

نصیراحمد مسوول برگزاری این تجمع اعتراض آمیز در مصاحبه با رسانه ها ریاست صحت عامه ولایت بلخ و برخی همکاران نزدیک وی را متهم به فساد اداری و اخلاقی نموده مدعی است که دراین خصوص اسناد و مدارکی را نیز در دست دارند و برای رسیدگی قانونی آن را به مراجع عالی حکومتی پیش کش کرده اند.

تظاهرکنندگان همچنان با صدور قطع نامه ای مدعی شده اند که رییس صحت عامه ولایت بلخ میلیونها افغانی از مال بیت المال را نیز حیف و میل کرده است .

 تظاهر کنندگان خواستار به تعلیق رفتن وظیفه رییس اداره صحت عامه ولایت بلخ تا روشن شدن پرونده اتهامی وی شدند .

حکمتی بدون نام بردن از فرد یا افرادی مدعی است که راه اندازی اینگونه تجمعات علیه عملکرد وی در ریاست صحت عامه ولایت بلخ جنبه سیاسی دارد که به قول حکمتی عده ای با چنین کارهای می خواهند وی و تیم همکارش در این ریاست را بدنام و در نزد مردم بدبین سازند .

در همین حال عبدالوکیل متین یکتن از پزشکان در شفاخانه حوزه ای شهرمزارشریف نیز اتهامات وارده به حکمتی را دسیسه ای علیه وی دانسته و عملکرد ریاست صحت عامه بلخ در راستای انجام وظیفه قانونی و برخورد با پرسنل این ریاست را ستودنی دانست .

گفتنی است که قرار است با اعزام یک هیات با صلاحیت ازکابل مرکز افغانستان ادعاهای مطرح شده علیه رییس صحت عامه ولایت بلخ بطور جدی و براساس مفاد قانونی مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورتی که ادعاهای مدعیان فساد در ریاست صحت عامه به اثبات برسد در آن صورت ممکن است افراد خاطی مورد پیگیرد قانونی قرار بگیرند .

کلیدواژه