جدی 28, 1399 11:40 Asia/Kabul
  • هشدار اشرف غنی به مقامات بلخ در پی ربوده شدن کودک افغان
    هشدار اشرف غنی به مقامات بلخ در پی ربوده شدن کودک افغان

رئیس جمهوری افغانستان به مقامات بلخ هشدار داد، اگر کودک اختطاف شده در ولایت بلخ از نزد آدم ‌ربایان آزاد نشود، برکنار می‌شوند.

به گزارش خبرنگاررادیو دری، دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رییس جمهور افغانستان در توییترش نوشت: اشرف غنی به مقامات بلخ هشدار داده است اگرکودک ده ساله‌ای که سه ماه پیش اختطاف شده است آزاد نشود، تمام مقامات امنیتی برکنار خواهند شد.

این درحالیست که پیش از این امرالله صالح خانوادۀ عبدالروف و شماری از بزرگان قوم ترکمن را به مرکز دعوت کرده و به آن‌ها وعده داده به‌زودی عبدالروف را از چنگ آدم‌ربایان نجات می‌دهد.

 مادر عبدالروف می‌گوید که به درخواست معاون نخست رئیس‌جمهور از اعتراض‌های گسترده شان در سطح کشور دست می‌کشند و 15 روز دیگر هم منتظر می‌ماند تا پسرش رها شود.

بستگان عبدالروف که بیش از 50 روز می‌شود برای رهایی این کودک در مقابل ساختمان مقام ولایت بلخ «چادر تحصن» برپا کرده‌اند، برای بار دوم هشدار می‌دهند اگر معاون نخست رئیس‌جمهور هم نتواند این کودک را از چنگ آدم‌ربایان رها کند، اعتراض‌های خود را در سراسر کشور از سر خواهند گرفت.

هم‌زمان با این، محمدفرهاد عظیمی، والی بلخ می‌گوید که با راه‌اندازی بیش از 20 عملیات، هنوز هیچ سرنخی از این کودک به‌دست نیاورده‌اند.

عبدالروف 10 ساله که پسر یک بازرگان است، نزدیک به سه ماه پیش از شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ ربوده شد و هنوز رها نشده است.

کلیدواژه