جدی 28, 1399 13:46 Asia/Kabul
  • اشرف غنی : حملات طالبان مخرب روند صلح افغانستان است
    اشرف غنی : حملات طالبان مخرب روند صلح افغانستان است

رئیس جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن ترور چند قاضی زن در کابل، خطاب به طالبان گفت، زور، ترور، وحشت و جنایت راه حل مشکل نیست و طالبان با پذیرفتن آتش بس دایمی اراده خود در رابطه با صلح را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ارگ ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه ای به نقل از اشرف غنی اعلام کرد، حمله بر زن، کودک، عالم، متنفذ و هر افغان دیگر، در حقیقت حمله بر عزت و عظمت افغانستان است.

رئیس جمهور غنی گفت که حمله تروریستی از سوی گروه طالبان و سایر گروه های تروریستی بر هموطنان بی دفاع ما و خشونت در برابر آنان، مخالف ارشادات اسلامی و روحیۀ صلح بوده و در تضاد با اجماع ملت افغانستان می باشد.

در این خبرنامه آمده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک‌بار دیگر با تاکید و تکرار بر طالبان صدا می زند که زور، ترور، وحشت و جنایت راه حل مشکل نیست و بحران و جنگ موجود کشور را دشوار و طولانی می سازد، بنابراین با پذیرفتن آتش بس دایمی اراده راستین و عملی خود را در رابطه با صلح نشان دهید.

رئیس جمهور غنی همچنین به ارگان های مربوطه به‌خاطر تعقیب و مجازات عاملین رویداد ترور این قاضیان تاکید کرد.

این در حالیست که پولیس کابل می گوید که حوالی ساعت هشت و نیم صبح امروز، در ناحیه دهم شهر در منطقه سرک دهم تایمنی، دو قاضی زن توسط افراد ناشناس کشته و یک نفر دیگر مجروح شده است.

مسئولیت این رویداد را تاکنون فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

در ماه‌های اخیر ترورهای هدفمند در افغانستان به خصوص در شهرهای بزرگ از جمله پایتخت افزایش یافته است.

کلیدواژه