دلو 04, 1399 16:08 Asia/Kabul
  • جلوگیری طالبان از واکسیناسیون فلج اطفال در ولایت ننگرهار
    جلوگیری طالبان از واکسیناسیون فلج اطفال در ولایت ننگرهار

مسولان درولایت ننگرهار در شرق افغانستان می گویند طالبان در بعضی مناطق این ولایت جلوتطبیق واکسین بیماری فلج اطفال را گرفته است‎

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، ضیا الحق امرخیل والی ننگرهار می گوید  کمپاین سراسری تطبیق واکسین بیماری فلج اطفال در ولایت ننگرهار آغاز شده و قرار است به هفت صدو پنجاه هزار کودکان زیر پنج سال قطره های واکسین داده شود . والي ننگرهار ګفت برای تطبیق  بهتر این کمپاین علاوه از علمای دینی ، جوانان، خانمها . اعضای نهادهای مدنی و همه افراد  روشنفکر جامعه مصروف کمپاین آگاهی عامه می باشد . وی گفت در سال دوهزارو بیست در ولایت ننگرهار هیچ واقعه ای مثبت بیماری فلج اطفال ثبت نشده است . اما در کمپاین جاري طالبان در بعضی مناطق ولسوالي حصارک غلجایی این ولایت جلو تطبیق قطره های واکسین بیماری فلج اطفال را گرفته است . والي ننگرهار گفت این کار سبب میشود تا در این مناطق نگرانیهای ثبت واقعات  مثبت بیماری فلج اطفال بیشتر شود.وی از طالبان خواست  تا مانع کار واکسیناتوران نشده و اجازه دهد تا همه اطفال زیر پنج سال با استفاده از این قطره ها واکسینه شوند. 

طالبان تا اکنون در این باره چیزی نگفته است.با انهم که به گفته ای مسئولان در سال گذشته در ولایت ننگرهار واقعه مثبت بیماری فلج اطفال ثبت نشده اما چندی قبل وزارت صحت عامه افغانستان گفته بود با توجو به اینکه حکومت و نهاد های کمک کننده در عرصه صحت  مبارزه با ویروس کرونا را در اولویت کاری قرار داده و عدم توجوی لازم به جلوگیری از بیماری فلج اطفال یکبار دیگر واقعات مثبت این بیماری در افغانستان بیشتر شده است.

 

 

کلیدواژه