دلو 05, 1399 17:24 Asia/Kabul

نظامیان افغانستان درشمال این کشور از کشته و زخمی شدن 13 تن از افراد گروه طالبان و انهدام یک ذخیره گاه سلاح این گروه و زخمی شدن شش سرباز دولتی درولایات سرپل و بلخ خبرداده اند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، بخش مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین با نشر خبرنامه ای گفته است که نظامیان افغان با راه اندازی یک رشته حملات هوایی درمربوطات ولایت سرپل موفق شده اند تلفاتی را به گروه طالبان وارد سازند.

خبرنامه افزوده که این حملات هوایی بالای یک تجمع مخالفان مسلح دولت درقریه "لرک" ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل صورت گرفته که درنتیجه 5 تن ازافراد گروه تروریستی طالبان به هلاکت رسیده اند.

این حملات هوایی که بعد ازظهر امروز انجام یافته، به گفته محمد حنیف رضایی سخنگوی مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین به علاوه وارد کردن تلفات به گروه طالبان یک ذخیره گاه سلاح این گروه نیز منهدم شده است.

رضایی خاطرنشان کرده که حملات هوایی بالای تجمع گروه طالبان زمانی صورت گرفت که افراد این گروه قصد داشتند حملات تهاجمی شان را علیه پاسگاههای امنیتی نظامیان افغان آغازنمایند.

واما براساس یک خبر دیگر، افراد گروه طالبان صبح امروز حملات تهاجمی شان را بالای مواضع نظامیان افغان در ولسوالی شولگره ولایت بلخ آغاز کرده بودند که با تلفاتی همراه بوده است.

حنیف رضایی، سخنگوی مطبوعاتی نیروهای ارتش ملی افغانستان در شمال این کشور ضمن تایید این خبرگفته است که افراد وابسته به گروه تروریستی طالبان در ساعات اولیه بامداد امروز حملات مسلحانه ایشان را بالای مناطق خاکباد وناقلین ولسوالی شولگره ولایت بلخ آغاز کرده بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی این حملات منجر به شکست شد.

به گفته رضایی دراین درگیری یکساعته 5 تن از افراد گروه طالبان به هلاکت رسیده و 3 تن دیگرشان زخمی شده اند .

سخنگوی مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین اینرا هم تایید کرده که 6 تن از سربازان دولتی افغانستان نیز دراین درگیری زخمی شده اند که جهت مداوا به بیمارستان نظامی شهرمزارشریف منتقل گردیده اند.

گزارش همکارمان حیدری خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه