دلو 08, 1399 12:16 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر دفاع ایتالیا بر قطع فوری خشونت‌ها در افغانستان

وزیر دفاع ایتالیا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید برای توقف خشونت‌ها، اظهارداشت که نظامیان کشورش به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند.

 

به گزارش رادیودری، «لورنزو گویرین» وزیر دفاع ایتالیا روز گذشته(سه شنبه) در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از افزایش خشونت‌ و ترورهای هدفمند ابراز نگرانی کرد و خواهان قطع فوری خشونت‌ها گردید.

وی ضمن تمجید از فداکاری و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریسم گفت که ایتالیا از یک افغانستان صلح آمیز، متحد و دموکراتیک حمایت می‌کند.

گویرین افزود که کمک‌های ایتالیا در عرصه‌های مختلف با افغانستان و حضور نیروهای آن کشور در ماموریت حمایت قاطع، ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از وزیر دفاع ایتالیا گفت که مردم افغانستان و جهان به یک صدا خواهان توقف خشونت هستند و طالبان باید این را درک کنند که با تداوم خشونت ها، مردم افغانستان و جهان را بیشتر در برابر شان بسیج خواهند کرد.

رئیس جمهور گفت که صد سالگی روابط دیپلماتیک افغانستان و ایتالیا نقطۀ عطف در تاریخ مناسبات میان دو کشور است. وی از تعهد و ادامۀ همکاری های ایتالیا با افغانستان در عرصه های مختلف قدردانی نمود.

همچنان در این دیدار، رئیس جمهور غنی از حمایت ایتالیا از برنامه‌های عمرانی و اقتصادی افغانستان به ویژه تامین بخش چهارم پروژه خط آهن خواف- هرات و کمک های آن کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع، تشکر کرد.

 

کلیدواژه