دلو 08, 1399 17:21 Asia/Kabul
  • حمایت زنان  ولایت هرات از گفت و گوهای صلح بین الافغانی
    حمایت زنان ولایت هرات از گفت و گوهای صلح بین الافغانی

 شماری از نمایندگان بانوان ولسوالی پشت کوه ولایت هرات امروز در تالار شاه امان الله غازی گرد هم آمده و از گفت و گوهای صلح بین الافغانی حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، نسیمه درویشی مسئول شورای زنان ولسوالی پشت کوه گفت:  هدف از راه اندازی این همایش حمایت زنان از پروسه صلح می باشد و خواسته های زنان، صلح با دستاورد دو دهه اخیر، پایمال نشدن حقوق زنان و پایان جنگ و خونریزی است.
انیسه سروری رئیس امور زنان ولایت هرات که در این مراسم حضور داشت گفت: بررسی های این اداره نشان می دهد که زنان در ولسوالی های دور افتاده از کم ترین حقوق شان بر خوردار نیستند و مثل ۱۹ سال قبل رفتاری که با زنان وجود داشت اکنون هم همان رفتار ادامه دارد.
در بخش دیگری از این گردهمایی بانوان مناطق جنوبی هرات سکینه حسینی نماینده شورای ولایتی گفت: طولانی شدن و آگاهی نداشتن از وضعیت گفتگوهای صلح  بین الافغانی باعث نگرانی است.
در عین حال شماری از بانوان می گویند:وضعیت امنیتی در ولسوالی پشت کوه شیندند به گونه ای است که تمام مکاتب مسدود بوده و این ولسوالی تحت تسلط طالبان قرار دارد و خانواده ها نیز از ترس از دست دادن اولادشان مانع درس خواندن کودکانشان می شوند و تنها با آمدن صلح و پایان جنگ است که زمینه پیشرفت و ترقی فراهم می شود.
این درحالیست که جنگ و ناامنی در اکثر ولسوالی های ولایت هرات از شهروندان این ولایت قربانی می‌گیرد.

کلیدواژه